
Model telefoniczny, czyli model, w którym zanim udamy się do lekarza w przypadku choroby, musimy skontaktować się z infolinią naszej kasy chorych.
Tam lekarz lub osoba specjalnie do tego przygotowana zbierze wywiad i jeżeli to konieczne, skieruje nas do lekarza lub bezpośrednio do szpitala.
Zalety: tańszy od modelu standardowego, konsultacja telefoniczna z lekarzem (w zależności od kasy chorych).
Wady: możliwość wyboru lekarza limitowana , do którego chcemy się udać; znajomość języka niemieckiego lub francuskiego niezbędna na poziomie komunikatywnym, przy konsultacji telefonicznej.
Podobnie jak w modelu lekarza rodzinnego mamy wyjątki, kiedy to możemy udać się bezpośrednio do lekarza lub szpitala:
- przypadki nagłe, zagrażające życiu lub zdrowiu,
- wizyta u ginekologa, w ramach kontroli każdego roku,
- inne określone przez kasę chorych przypadki, które mogą się różnić
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz